آموزش کامل کارکرد برنامه ی NOKIA PC SUITE

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    با ما به روز باشيد
    به وبلاگ خودتون خوش آمديد واميد وارم لحظات خوب خوش رو در اين وبلاگ سپري كنيد. اين وبلاگ مطالب علمي،فرهنگي رو در خدمت شما ميذاره البته از تبريز هم خبر هايي براي شما خواهد اورد.

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    نظر شما در مورد امكانات سايت تبريزان

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 20
    کل نظرات کل نظرات : 15
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 5
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 2
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 8
    بازدید ماه بازدید ماه : 33
    بازدید سال بازدید سال : 404
    بازدید کلی بازدید کلی : 20791

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.21.106.69
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    ایلیا - عالیست - 1393/11/15
    امیر علی - واقعا زیباست - 1393/10/22
    سحربانو - سلام حامد محمدزاده رسائي
    خوبی؟
    منو یادته؟
    قبلا توی چت لوکس بلاگ صحبت کرده بودیم
    چند روزه مشغول جمع آوری بهترین وبلاگهای لوکس بلاگ هستم از تو هم دعوت می کنم با تبادل لینک عضو گروه ما بشی..

    حامد محمدزاده رسائي بهم سر بزن منتظرتم - 1393/10/10
    بهار - وبلاگت فوق العادست حامد محمدزاده رسائي واقعا لذت بردم ، ولی حیف بازدیدت کمه ، چرا با سایت های بزرگ تبادل لینک نمی کنی تا بازدیدت بالا بره ؟ یه سری به این سایت که واست گذاشتم بزن و باهاش تبادل لینک کن . بازدیدت رو از این رو به اون رو می کنه .... فقط یه بار امتحان کن - 1393/9/25
    arman - - 1393/9/14
    مهرنوش - حامد محمدزاده رسائي وبلاگ خیلی خوبی داری .
    منم یه وبلاگ دارم که لیست همه دوستام داخلشه ، بهشون پیشنهاد دادم وبلاگ حامد محمدزاده رسائي را ببینند ، تو هم وبلاگت رو توی این لیست لینک کن ، کار خیلی راحتیه ، اینجوری بازدید وبلاگت خیلی زیاد میشه...

    http://www.mehrnooosh.loxblog.com - 1393/9/13
    نازنین - واقعا وبلاگ خوبی دار حامد محمدزاده رسائي
    ولی وبلاگ هایی شبیه وبلاگ منو تو باید یه جایی باشند که دیده بشند ، یه وبلاگ پیدا کردم خیلی بازدید داره که تبلیغ توش رایگانه ، تو هم باهاش تبادل لینک کن. خوبیش اینه اتوماتیکه

    اینم آدرسه وبلاگه:
    http://nazi-joon-jooni.loxblog.com - 1393/9/1
    نازنین - چطوری حامد محمدزاده رسائي
    خوش میگذره؟
    بازم به من که هر روز بهت سر میزنم تو که همش توی وبلاگ خودتی ، وبلاگ منو اصلا دیدی حامد محمدزاده رسائي ؟
    دوستان زیادی توی وبلاگ من سایتشون رو لینک می کنند برای همین بازدید زیادی داره ، تو هم وبلاگت رو لینک کن ، تا دوستام بهت هر روز سر بزنند و بازدید وبلاگت زیاد شه.

    اینم آدرسه وبلاگمه:
    http://nazi-joon-jooni.loxblog.com

    والا به خدا بازدید وبلاگم واقعیه
    حامد محمدزاده رسائي منتظرتما - 1393/8/29
    افشار صباحی - کاش عکس هم از شهریار میذاشتی - 1393/7/11
    اذربایجان - یاشاسین سن و اذربایجان - 1393/6/30

آموزش کامل کارکرد برنامه ی NOKIA PC SUITE

 

در این پست آموزش کامل استفاده از برنامه ی پی سی سوئیت رو براتون نوشتم.

برای این منظور در پنل سمت چپ نرم افزار برروی گزینه ی click here to connect a phone  کلیک کنید.

 

پس از ورود به این نرم افزار ابتدا لازم است تا ارتباط نرم افزار با یک گوشی نوکیا برقرار شود.

 

 

 

پنجره ی دیگری باز می شود.در این پنجره توضیحاتی را پیرامون ارتباط گوشی موبایل با نرم افزار مشاهده می کنید.

 

برروی گزینه ی next  کلیک می کنیم تا وارد مرحله ی بعدی شویم.

 

در مرحله ی بعدی لازم است تا نوع ارتباط گوشی را برای نرم افزار مشخص کنیم.

 

برای ارتباط گوشی 3 گزینه را در اختیار داریم:

 

1.cable connection

 

2. infrared connection

 

3. bluetooth connection

 

پس از انتخاب گزینه مناسب برروی next  کلیک می کنیم.نرم افزار پس از یافتن گوشی و نمایش نام گوشی ارتباط آن را برقرار می کند.

 

  

 

 اکنون به بررسی گزینه های مختلف موجود در برنامه می پردازم:

 

در پنجره ی اصلی mps شاهد دو نمایه در کنار عکس گوشی هستیم: یکی از این دو نمایه نمایش دهنده , نمایش دهنده ی میزان شارژ باطری گوشی و دیگری نشان دهنده ی میزان آنتن گوشی هستند.در بالای عکس نیز مدل گوشی شما نمایش داده می شود.

 

 

 

 1.    ابتدا به بررسی آیتم massages می پردازم:

 

برروی این آیکن کلیک کنید.صفحه ی زیر باز می شود.در این قسمت شما می توانید اطلاعات مختلفی را از گوشی خود مشاهده کنید از جمله :اس ام اس های ارسالی . اس ام اس های دریافتی . ارسال اس ام اس جدید و  ... .

 

 

 

.    گزینه ی backup :با انتخاب این گزینه می توانید از هرکدام از قسمت های گوشی که می خواهید بکاپ تهیه کنید.اگر برروی آن کلیک کنید صفحه ی جدید زیر باز می شود.در این صفحه دو گزینه وجود دارد:

 

یکی گزینه ی backup و دومی گزینه ی restore  میباشد.با انتخاب گزینه ی اول می توانید اطلاعات گوشی خود را برروی کامپیوتر ذخیره کنید پس از زدن چندتا next  مکان ذخیره ی اطلاعات را مشخص کنید و صبر کنید تا بکاپ تکمیل شود و در آخر تیک سبز رنگ را بزنید.

 

 

 

             

 

 

 

2.    گزینه ی synchromise  : نوکیا pc suite  به شما اجازه می دهد کانتکت ها , اطلاعات تقویم,یادداشت ها و اطلاعات تقویم را بین گوشی نوکیای خود و کامپیوتر خود همگام سازی کنید.این همگام سازی به این معناست که اطلاعات موجود برروی کامپیوتر و روی گوشی دقیقا یکسان باشند.معمولا می توانید این همگام سازی را برروی کامپیوتر خود با نرم افزار microsoft outlock انجام دهید .برای این کار برروی این گزینه کلیک کنید و پس از تنظیمات دلخواه در آخر تیک سبز رنگ را بزنید.

 

  

 

 

 

 3.    شما می توانید از گوشی موبایل خود به عنوان مودم استفاده کنید.یک ارتباط اینترنتی می تواند توسط یک کابل . اینفرارد و یا تکنولوژی بی سیم بلوتوث انجام شود.برای این منظور باید گوشی تلفن شما توانایی برقراری اینترنتی را داشته باشد.برای این کار شما برروی گزینه ی connect to the internet  کلیک کنید و در پنجره ی باز شده روی گزینه ی configor  کلیک کنید.در این قسمت شما می توانید برای وصل شدن به اینترنت مودم تعیین کنید.برروی دکمه ی next کلیک کنید.با انتخاب دکمه ی connect  گوشی شما به اینترنت وصل می شود.

 

              

 

 

 

 گزینه های 4 و 5 و6 بطور کامل مشخص هستند که چه کاربردهایی دارند.

 

 

 

 7.گزینه ی file manager  :

 

برروی آن کلیک کنید.با رفتن برروی این گزینه می توانید اطلاعات گوشی خود را مشاهده . حذف و یا ویرایش کنید.

 

 

 

                                       

 

 8. گزینه ی transfer music :برروی این گزینه کلیک کنید.با کلیک کردن صفحه ی nokia music manager  باز می شود. توسط این گزینه می توانیم آلبوم های دیجیتال از سی دی های صوتی برروی گوشی خود تهیه کنیم. برای این کار کافی است پس از قرار دادن سی دی صوتی در سیدی رام از گزینه ی file  گزینه یcopy to phone  را انتخاب کنید. تیک هر کدام از فایل های صوتی که می خواهید را بزنید. بعد برروی گزینه ی file می رویم و گزینه ی copy to phone  را انتخاب می کنیم.

 

                                              

 

 

 

 9. این گزینه store image  می باشد.

 

توسط این گزینه می توانید عکس ها و یا ویدئو کلیپ هایی را که روی گوشی خود و توسط آن ذخیره کرده اید به کامپیوتر منتقل کنید.برای این کار این گزینه را کلیک کنید.

 

اگر قبلا این گزینه را انتخاب نکرده باشید منوی تنظیمات باز می شود.برروی دکمه ی next  کلیک کنید. با کلیک برروی گزینه ی store now  می توانید فایل ها را به کامپیوتر منتقل کنید.

 

 

 

 

 

 10. گزینه ی بعدی که به توضیح آن می پردازیم گزینه ی  transfer vidoes می باشد.برروی آن کلیک کنید. توسط این گزینه می توانید علاوه بر نمایش فایل های تصویری موجود برروی گوشی تلفن خود به فایل های تصویری موجود برروی کامپیوتر خود نیز دسترسی داشته باشید و آن ها را بین کامپیوتر  و گوشی تلفن جابجا کنید. در منوی tools  و زیرمنوی settings می توانید تنظیمات نرم افزار را انجام دهید و آنها را ذخیره کنید.

 

                 

 

 

 

         

 

 11. گزینه ی بعدی گزینه ی install applications می باشد. بروی آن کلیک کنید.

 

توسط این قسمت می توانید نرم افزارها و یا بازی های سیمبین و یا جاوا را برروی گوشی خود نصب نمایید.برای این کار می توانید نرم افزارها و یا بازی های مورد نظر خود را برروی کامپیوتر دانلود نمایید و سپس با دوبار کلیک کردن برروی فایل هایی با پسوندهایی  .sis و .sisx و .jar و .ngage یا .wjz آن ها را نصب نمایید. فایل مرد نظر را انتخاب کرده و برروی دکمه ی install کلیک کنید.

 

 

لطفا نظر خودتون رو در مورد این بخش بنویسید

 

 

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 17 شهريور 1393 ساعت: 16:54
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

تبريز روي بزرگ ترين گسل ايران

تبريز روي بزرگ ترين گسل ايران

 

زمین لزره ویرانگر با دوره زمانی 300 ساله بسیاری در پیشینه تاریخی تبریز به ثبت رسیده به طوری که این شهر تاریخی بارها با خاک یکسان شده و بار دیگر سر از خاک بیرون آورده  و این درحالی است که به عقیده کارشناسان از یک سو دوره بازگشت زلزله های 300 ساله تاریخی فرا رسیده و از سوی دیگر با وقوع زلزله مهیب ترکیه، تبریز در انتظار کابوس سلسله زلزله های منطقه‌ای است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر الکترونیک، علی رغم واقع شدن بخش‌هایی از تبریز بر روی گسل، مسئولان شهرسازی اقدام به شهرک سازی و شهرسازی روی این گسل ها کرده اند. کارشناسان امکان نجات از خطر زلزله در این مناطق را غیر ممکن می‌دانند.

 

مطالعات زمین شناسى حاکى است که گسل تبریز، فعالیت جدى یافته و حتى لایه‌هاى جوان زمین‌هاى مسیر خود را تحت تأثیر قرار داده است. به اعتقاد زمین شناسان گرچه گسل تبریز مربوط به دوران اول زمین شناسى است و سابقه آن به میلیون‌ها سال قبل باز مى‌گردد اما حالت "میرایى" نیافته و حتى وارد فعالیت‌هاى جدید شده است.

تبریز بر روی یک سامانه گسلی واقع شده که بخشی ازاین سامانه گسلی در امتداد لغز بزرگ در شمال باختری ایران و شرق ترکیه جای دارد که طبق پیش بینی کارشناسان زمین شناسی با زلزله ترکیه این سامانه فعال شده و امکان وقوع زلزله در ادامه این سامانه و تبریز دور از نظر نیست.

 

این سامانه از مرند (دامنه شمالی میشو داغی) تا بستان آباد با راستای شمال باختری- جنوب خاوری به طول حدود 200 کیلومتر امتداد دارد. گسل های گیلاتو- سیه چشمه-خوی و گسل چالدران (در شمال شرق دریاچه وان ترکیه) شاخه هایی مرتبط با این سامانه امتداد لغز راستگرد بزرگ هستند و با این که هیچ زمین لرزه دستگاهی بزرگ طی 230 سال گذشته در تبریز به ثبت نرسیده است ولی نگاهی به زمین‌لرزه‌های تاریخی تبریز و آبادی‌های مجاور آن نشان می دهد که این گستره بارها رخدادهای ویرانگری را متحمل شده است.

شایان ذکر است از زمان شکل گیری تبریز، حدود ۱۱ زمین لرزه مخرب این شهر را تکان داده و بارها آن  را با خاک یکسان کرده است.

گسل تبریز از شمال این شهر عبور کرده و شهرک‌هاى مختلفى را در معرض خطر قرار داده است . همچنین بخش اعظمى از حدود ۴۰۰ هزار حاشیه نشین شهرستان تبریز در قسمتى از کمربند شمالى شهر اسکان یافته اند که ساختمان هاى آنها به هیچ وجه درمقابل کوچکترین تکانها نیز مقاوم نیستند .

 

زنگ خطرِزمین لرزه ترکیه

زمین لرزه اخیر ترکیه نگرانی کارشناسان زمین شناسی را بیش از پیش کرده است و برج هایی که همچون سرو بر روی گسل ها بالا رفته اند، دور نمای غم انگیزی را به تصویر کشیده‌اند.  در این خصوص معاون سازمان زمین شناسی شمال غرب کشور می گوید: تاریخ نشان داده که زلزله های منطقه شمال باختری ایران و شرق ترکیه به صورت خوشه ای عمل کرده و گسل ها یکدیگر را فعال می کنند و از این رو احتمال وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و تبریز را نمی توان نفی کرد.

محمد فریدی می افزاید: گسل این منطقه، مهاجرت رفتاری را در این سیستم نشان داده که در یک بازه زمانی کوتاه چند ساله فعال شده و ویرانی به بار می آورند.

وی با اشاره به زلزله های ویرانگر تبریز که در تاریخ به ثبت رسیده، یاد آور می شود: مطالعات حکایت از آن دارد که دوره بازگشت زلزله های 300 ساله منطقه با  مقیاس هفت تا 7.5 ریشتر فرا رسیده و احتمال وقوع آن در قرن حاضر میلادی منتفی نیست. این زلزله های تاریخی هر 300 سال یک بار مرند، بستان آباد و تبریز را ویران کرده که با فرا رسیدن دوره بازگشت این بازه زمانی تا 20 یا 70 سال آینده باید منتظر وقوع آن بود.

برج‌ سازی روی گسل

 معاون سازمان زمین شناسی شمال غرب کشور، شهرسازی بر روی گسل را مرگبار و غیر عقلانی عنوان کرده و تصریح می‌کند: در چند سال اخیر نکات ایمنی شهرسازی در تبریز رعایت نمی شود و اشتباهات و بی قانونی در شهرک باغمیشه در آنا خاتون و شهرک صیاد شیرازی در حال تکرار شدن است.

 

مناطق حاشیه نشین تبریز، شهرک ارم، یوسف آباد و بیدل‌لو که متشکل از خانه‌های زنبوری است، جزء مناطق پرخطر است، زیرا  روی گسل واقع شده‌اند و امکان امداد رسانی به آنها در زمان وقوع حادثه دشوار خواهد بود.

محمد فریدی با اشاره به شهرک هایی که بر روی گسل ساخته شده، می افزاید: هیچ سازه‌ای در مقابل گسیختگی گسل هنگام زلزله مقاومت ندارد و این درحالی است که در تبریز، نه تنها روی گسل اقدام به شهرک سازی شده بلکه علی رغم اخطارهای داده شده و ارائه مشاوره به شرکت گاز، لوله کشی فشار قوی گاز روی گسل‌ها صورت گرفته است.

 

به گفته وی در گذشته خانه ها دور از گسل بوده و تنها به دلیل سستی بناهایشان تخریب می شدند و در مقابل زمین لرزه های شدید مقاومت نداشتند اما در عصر حاضر برج سازی ها بر روی گسل بوده که مقاوم سازی بر روی گسل بی معنا بوده و هیچ چیز در مقابل گسیختگی تاب تحمل ندارد.

 

معاون سازمان زمین شناسی شمال غرب کشور می گوید: خانه سازی در شمال تبریز بدعتی است که از سوی مسئولان استانی گذاشته شده و پیش از این در این مناطق به دلیل واقع شدن در گسل از خانه سازی پرهیز می شد. اما اکنون، علی رغم تاکیدات و نظارت های مداوم کارشناسان امر، مهندسان در مناطق گسل اقدام به ساخت و ساز کرده و عمل خود را با عنوان تجاری سازی توجیح می کنند و اجازه حضور ناظران و بررسی و فیلم برداران را بر فعالیت های خود نمی دهند.

 

عدم امکان امداد رسانی به مناطق پر خطر تبریز

فریدی وضعیت تبریز و مناطق پر خطر آن را در زمان وقوع زلزله نگران کننده می داند و اظهار می دارد: شهرک کوهستانی رشدیه بر روی گسل بوده که به دلیل واقع شدن بر روی کوه در صورت وقوع زلزله امکان نجات و حتی امداد رسانی و تردد ماشین غیر ممکن به نظر می آید.

 

به گفته وی، مناطق حاشیه نشین تبریز، شهرک ارم، یوسف آباد و بیدل‌لو که متشکل از خانه‌های زنبوری است، جزء مناطق پرخطر است، زیرا  روی گسل واقع شده‌اند و امکان امداد رسانی به آنها در زمان وقوع حادثه دشوار خواهد بود.

پرونده زلزله تبريز/2، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی:

تبریز توان رویارویی‌ با زلزله‌‌های بزرگ را ندارد

یاسمین مولانا

مدیریت شهری  -

ریزش ساختمان ها، عدم امکان تردد در کوچه و خیابان های تنگ و باریک و جانهایی که در زیر خروارها آوار از دست می رود همه تصاویری است که برای آینده مناطق پر خطر تبریز ترسیم می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر الکترونیک، به نظر می رسد تبریز در شرایط کنونی توانایی رویارویی با زمین لرزه های مهیب را ندارد. ساخت شهرک و برج سازی  روی گسل و گسترش حاشیه نیشینی در مناطق پر خطر تهدید هایی هستند که همچنان مورد بی توجهی مسئولان قرار می گیرد.

نبود زیر ساخت برای مدیریت بحران

نبود زیر ساختهای لازم و ساخت و سازهای غیر مجاز در تبریز تهدید بزرگی برای این شهر محسوب می‌شود اما چنین می‌نماید که مسئولان به این مهم توجه ندارند و تنها در فکر گسترش شهر هستند.

 

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی از نبود زیر ساختهای لازم برای مدیریت بحران در تبریز خبر می‌دهد و می‌افزاید: به جرئت می گویم ساختمان های این شهر توانایی تحمل زمین لرزه‌های هفت ریشتری و بالاتر از آن را نداشته و در صورت وقوع چنین زلزله هایی میزان تخریب و تلفات جانی بسیار زیاد خواهد بود.

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی از نبود زیر ساختهای لازم برای مدیریت بحران در تبریز خبر می‌دهد: به جرئت می گویم ساختمان های این شهر توانایی تحمل زمین لرزه های هفت ریشتری و بالاتر از آن را نداشته و در صورت وقوع چنین زلزله هایی میزان تخریب و تلفات جانی بسیار زیاد خواهد بود.

 

خلیل ساعی با اشاره به آمادگی سازمان مدیریت بحران استان در برابر زلزله می‌گوید: علی رغم آمادگی سازمان مدیریت بحران استان، میزان امداد رسانی و ارائه خدمات بستگی به بزرگی و ریشتر زمین لرزه دارد که در مقابل زمین لرزه های بزرگ توانایی مدیرت و مقابله با آن را نداریم. وی با تاکید بر اینکه زمین لرزه هایی در مقیاس بالا مدیران را نیز زمین گیر خواهد کرد، می‌افزاید: از سوی دیگر سازمان مدیریت بحران استان در سال‌های گذشته نشان داد که یارای مقابله با زمین لرزه هایی با مقیاس متوسط را داشته و با برگزاری کارگروه های آموزشی  شیوه های مدیریت بحران آموزش داده می شود.

بازی با مرگ 300 هزار  شهروند

در این میان، وضعیت بافت فرسوده شهر بیش از سایر نقاط مایه نگرانی است. بافت فرسوده تبریز شامل بخش مرکزی شهر و خیابان های اصلی بوده و آثار تاریخی شهر را در خود جای داده است که شامل بازار تبریز، درب گجیل، محلات خیابان تربیت، راسته کوچه، خیابان جمهوری و ارتش و امام می شود و قریب سه هزار و 500 هکتار بوده و جمعیت 300 هزار نفری را در خود اسکان داده است.

 

مدیر کل مدیریت بحران استان اخطار می‌کند: جان ساکنان 300 هزار نفری بافت فرسوده تبریز به دلیل فقدان استحکام ساختمان های این محدوده در خطر است. ساعی اظهار می‌دارد: سه هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در تبریز وجود دارد که باید به فکر بازسازی آنها باشیم و امکانات خوبی از سوی دولت برای این منظور اختصاص یافته اما نیازمند همکاری مردم در این راستا است. وی تاکید دارد: طبق ارزیابی های انجام شده با وقوع زلزله در ریشتر بالا در زمان صبح جان 300 هزار نفر از شهروندان تبریزی در معرض خطر است.

 

خلیل ساعی با اشاره به ساختمان های غیر مجازی که شبانه ساخته می شوند، گفت: در برخی از محلات مرکزی شهر و در بافت فرسوده برخی ساختمان های غیر مجاز و کانکس مانندی شبانه ساخته می شود که پی محکمی نداشته و نه تنها در زلزله که در مقابل کوچکترین تکان های ایجاد شده در اثر تردد ماشین های سنگین نیز مقاومت ندارند.

سه هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در تبریز وجود دارد که باید به فکر بازسازی آنها باشیم. امکانات خوبی از سوی دولت برای این منظور اختصاص یافته اما نیازمند همکاری مردم در این راستا است. طبق ارزیابی‌های انجام شده با وقوع زلزله در ریشتر بالا در زمان صبح جان 300 هزار نفر از شهروندان تبریزی در معرض خطر است.

حاشیه ‌نشینان در انتظار فاجعه

غیر از بافت فرسوده، بافت حاشیه‌ای شهر نیز وضعیت نگران کننده‌ای دارد. مناطق حاشیه نشین تبریز منطقه وسیعی از پایه کوه عون بن علی را شامل می شود که به دلیل وضعیت نامناسب و شیب زیاد منطقه و ناهمواری خیابان و محلات و کوچه های تنگ و باریک تردد با سختی مواجه است.

 

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به مانورهای روتین برای آمادگی در زمان بحران، می‌گوید: مناطق حاشیه نشین تبریز به دلیل وضعیت نامناسب و ناهمواری خیابان و کوچه های تنگ و باریک در حالت عادی در زمان برگزاری مانور امکان دسترسی وجود نداشته و اکیپ با نیم ساعت تاخیر به محل می رسند. به گفته وی، نه تنها مسئولان در فکر رفع معضل حاشیه نشینان نیستند خود شهروندان نیز در این راستا همکاری نمی کنند، در حالی که حل مشکلات به دلیل وسیع بودن این منطقه نیازمند مشارکت شهروندان است. 

 

گرچه شهرستان های بستان آباد، اسکو، آذرشهر و هریس و استان های آذربایجان غربی و اردبیل، زنجان و کردستان شهرها و استان های معین در زمان وقوع بحران در آذربایجان شرقی و تبریز هستند اما به نظر می رسد که به اعتراف خود مسئولان برای این بی تدبیری ها و برج سازی های گسلی باید چاره ای دیگر اندیشید.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 5 شهريور 1393 ساعت: 13:21
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پلاستیک

پلاستیک

پلاستیک واژه ای یونانی به معنای شکل پذیر است که به صورت زنجیره ای یا حلقوی به یک دیگر پیوسته است و مولکول های خیلی درشتی تشکیل میدهد

 

پلیمر کردن

به ایجاد مولکول های خیلی درشت از طریق اتصال مولکول های ترکیبات ساده ی کربن پلیمر کردن می گویند. ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را ببینند .])

پلیمر ها به دو صورت طبیعی از موادی مانند نشاسته و سلولز مصنوعی که از ترکیبات نفت مشتق میشوند به دست میاید

 

 

پلاستیک ها

 

خواص: سبک - ضد رطوبت - به راحتی قالب گیری میشوند-ارزان-انعطاف پذیر-رنگ ها و چسب های با کیفیت بالا و پردوامی از ان ها به دست میاد-با خواص مختلف و منظور های گوناگون تهیه میشود

پلاستیک های امروزه به بسیار متنوع و بعضی از ان های به قدری سخت و مستحکم اند که مقاومت ان ها از فولاد هم بیشتر است علاوه بر این که نقش سازه ای دارند در برابر اتش سوزی هم مقاوم اند

 

انوع پلاستیک

 

1)ترموپلاستیک ها(گرما نرم):پلاستیک هایی نرم وقابل انعطافی هستند که در اثر گرما نرم و در اثر سرما سخت میشوند این خاصیت موجب میشود تا قالب گیری و ساختن وسایل مختلف از پلاستیک های گرما نرم اسان شود

 

2)ترموست ها (گرما سخت):نوعی دیگر از پلاستیک ها را که در برابر گرما سفتی و سختی خود را از دست نمیدهند اصطلاحا گرما سخت میگویند برای خود گیری رزین ها (صمغ ) مورد استفاده در چسب ها -روغن های جلا و رنگ ها بسیار مناسب اند

 

3)الاستومر

این پلاستیک برم و کشسانی است

این پلیمر ها در صورت کشیدن یا بار گذاری تغییر شکل میدهند و پس از حذف نیرو مجددا به شکل اولیه بر میگردند مانند لاستیک

 

کاربرد پلاستیک در عایق ساختمان

نوعی دیگر از پلاستیک ها از ترکیب پلیمر ها و پر کننده ها ساخته شده اند پر کنند ها به صورت پودر های الی یا معدنی-تار(رشته های نخی)-پارچه و ورق برای عایق کاری مورد استفاده قرار میگیرد چون این پر کننده ها از پلیمر ها ارزان ترند هر چه میزان ان ها در ساختن پلاستیک بیشتر باشد پلاستیک ارزان تر میشود این پر کنند ها از جنس پشم شیشه-تار چوب و پنبه کوهی هستند

 

پودر ها

ریز دانه هایی از جنس سیلیس -سنگ اهک و ... ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را ببینند .])هستند

 

خواص فنی پلاستیک ها

 

پلاستیک ها وزن مخصوصی شبیه به چوب دارند که در مقایسه با دوام و وزن مخصوص فولاد مزیت قابل توجهی است

 

پی وی سی

به عنوان ماده ی پوششی در سقف های غشایی یا به صورت روکش پلاستیکی روی مواد دیگر به کار گرفته میشود که یکی از معایب ان این است که به هنگام سوختن دود سیاه رنگ بسیار خطر ناکی تولید میکند و عایق بندی ان بسیار دشوار است

 

 

مهم ترین ویژگی پلاستیک

سبکی وزن

شکل پذیری

عایق بودن در برابر الکتریسیته

گرما و صوت

پایداری رنگ در برابر نور خورشید

چذب بسیار کم اب و رطوبت

پایداری در برابر حلال های الی و اثرات شیمیایی

شفاف بودن و عبور نور از ان ها

ثابت ماندن حجم در برابر سرما وگرما

مقاومت در برابر ضربه وسایش

 

 

اتصال 70% قطعات پلاستیکی

تسمه

گونیا

نبشی

سپری

لوله

ورق تخت و موج دار

و یا مقاطع و اشکال و ابزار خاص دیگر مانند:

کلید

پریز

سر پیچ

اجزای پلاستیکی به وسیله ی پیچ -پرچو چسب و مهره و اتصالات و بند و بست های از جنس خودشان یا فلز به یک دیگر یا به مصالح دیگر متصل میشوند

 

نکته مهم

جوش حرارتی از عوامل اتصال ترموپلاستیک میباشد


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 4 شهريور 1393 ساعت: 15:13
برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم