اطلاعاتی در مورد رشته ی نقشه کشی معماری

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    با ما به روز باشيد
    به وبلاگ خودتون خوش آمديد واميد وارم لحظات خوب خوش رو در اين وبلاگ سپري كنيد. اين وبلاگ مطالب علمي،فرهنگي رو در خدمت شما ميذاره البته از تبريز هم خبر هايي براي شما خواهد اورد.

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    نظر شما در مورد امكانات سايت تبريزان

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 20
    کل نظرات کل نظرات : 15
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 10
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 3
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 13
    بازدید ماه بازدید ماه : 38
    بازدید سال بازدید سال : 409
    بازدید کلی بازدید کلی : 20796

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.216.94.152
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    ایلیا - عالیست - 1393/11/15
    امیر علی - واقعا زیباست - 1393/10/22
    سحربانو - سلام حامد محمدزاده رسائي
    خوبی؟
    منو یادته؟
    قبلا توی چت لوکس بلاگ صحبت کرده بودیم
    چند روزه مشغول جمع آوری بهترین وبلاگهای لوکس بلاگ هستم از تو هم دعوت می کنم با تبادل لینک عضو گروه ما بشی..

    حامد محمدزاده رسائي بهم سر بزن منتظرتم - 1393/10/10
    بهار - وبلاگت فوق العادست حامد محمدزاده رسائي واقعا لذت بردم ، ولی حیف بازدیدت کمه ، چرا با سایت های بزرگ تبادل لینک نمی کنی تا بازدیدت بالا بره ؟ یه سری به این سایت که واست گذاشتم بزن و باهاش تبادل لینک کن . بازدیدت رو از این رو به اون رو می کنه .... فقط یه بار امتحان کن - 1393/9/25
    arman - - 1393/9/14
    مهرنوش - حامد محمدزاده رسائي وبلاگ خیلی خوبی داری .
    منم یه وبلاگ دارم که لیست همه دوستام داخلشه ، بهشون پیشنهاد دادم وبلاگ حامد محمدزاده رسائي را ببینند ، تو هم وبلاگت رو توی این لیست لینک کن ، کار خیلی راحتیه ، اینجوری بازدید وبلاگت خیلی زیاد میشه...

    http://www.mehrnooosh.loxblog.com - 1393/9/13
    نازنین - واقعا وبلاگ خوبی دار حامد محمدزاده رسائي
    ولی وبلاگ هایی شبیه وبلاگ منو تو باید یه جایی باشند که دیده بشند ، یه وبلاگ پیدا کردم خیلی بازدید داره که تبلیغ توش رایگانه ، تو هم باهاش تبادل لینک کن. خوبیش اینه اتوماتیکه

    اینم آدرسه وبلاگه:
    http://nazi-joon-jooni.loxblog.com - 1393/9/1
    نازنین - چطوری حامد محمدزاده رسائي
    خوش میگذره؟
    بازم به من که هر روز بهت سر میزنم تو که همش توی وبلاگ خودتی ، وبلاگ منو اصلا دیدی حامد محمدزاده رسائي ؟
    دوستان زیادی توی وبلاگ من سایتشون رو لینک می کنند برای همین بازدید زیادی داره ، تو هم وبلاگت رو لینک کن ، تا دوستام بهت هر روز سر بزنند و بازدید وبلاگت زیاد شه.

    اینم آدرسه وبلاگمه:
    http://nazi-joon-jooni.loxblog.com

    والا به خدا بازدید وبلاگم واقعیه
    حامد محمدزاده رسائي منتظرتما - 1393/8/29
    افشار صباحی - کاش عکس هم از شهریار میذاشتی - 1393/7/11
    اذربایجان - یاشاسین سن و اذربایجان - 1393/6/30

اطلاعاتی در مورد رشته ی نقشه کشی معماری

اطلاعاتی در مورد رشته ی نقشه کشی معماری

در رشته نقشه کشی معماری شما می توانید با مبانی هنرهای تجسمی، ترسیم فنی و نقشه کشی طراحی و درک تصاویر، حجم و ماکت سازی، متره و برآورد، کاربرد رایانه در نقشه کشی مبانی طراحی معماری، بناهای تاریخی، مواد و مصالح ساختمانی، نقشه برداری و ترازیابی با دوربین های نیوز آشنا می شوید اما برای درک بهتر با سبک و شیوه های معماری اسلامی ایران و جهان و بناهای تاریخی سایر ملل نیاز به مطالعه بصورت جدی وجود دارد که علاقمندان به این رشته ها باید جدای از مطالعه سفرهای درون کشوری نیز به مراکزی که مهد معماری اسلامی است مانند استان یزد، استان اصفهان، استان فارس نیز داشته باشند.

 

زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
نقشه کش نقشه های اجرایی معماری

نقشه کش معماری داخلی
نقشه کش نقشه های سازه ای
نقشه کش کامپیوتری
کمک پژوهشگر معماری
کنترل کیفیت ساختمان
دفاتر مهندسین مشاور و طراح
مترور
نظارت بر امور زیبایی ساختمان
و ....

 

سال دوم

ردیف

نام درس

نظری

عملی

1

آمادگی دفاعی

2

0

2

ادبیات فارسی (2)

2

0

3

تربیت بدنی (2)

0

1

4

تربیت بدنی (3)

0

1

5

ترسیم فنی و نقشه کشی

2

2

6

تعلیمات دینی و قرآن (2)

3

0

7

جغرافیای عمومی و استان

3

0

8

ریاضی (2)

4

0

9

زبان خارجه (2)

2

0

10

زبان فارسی (2)

2

0

11

شناخت مواد و مصالح (1)

2

0

12

طراحی (1)

0

4

13

عربی (1/2)

1

0

14

مبانی هنرهای تجسمی

1

3

15

مبانی و کاربرد رایانه

1

1

 

 

 

سال سوم

ردیف

نام درس

نظری

عملی

1

آشنایی با بناهای تاریخی

2

0

2

تاریخ معاصر ایران

2

0

3

تاسیسات ساختمان

2

0

4

تربیت بدنی (2)

0

1

5

تعلیمات دینی و قرآن (3)

3

0

6

عربی (2/2)

1

0

7

عناصر و جزئیات (1)

2

1

8

مبانی طراحی و معماری

2

1

9

متره و برآورد (1)

1

1

10

نقشه برداری

1

1

11

نقشه کشی معماری

0

2

12

کارآموزی

0

1

13

کاربرد رایانه در نقشه کشی

1

2

14

کارگاه حجم و ماکت

1

2

 


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت: 12:7
برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

عكسي دگر از تبريز

عكسي دگر از تبريز

تبريز طبق آخرين گفته ي يونسكو  و توسعه يافته ترين شهر ايران است

ياشاسين تبريز . ياشاسين آذربايجان . ياشاسين ايران


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 15 مرداد 1393 ساعت: 14:8
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

شهـــــــــــــــــــــــريار

نام اصلی

محمدحسین بهجت تبریزی

ملیت

ایرانی

زادروز

۱۲۸۵
تبریز

پدر و مادر

حاج میرآقا خشگنابی

مرگ

۲۷ شهریور ۱۳۶۷
تهران

جایگاه خاکسپاری

مقبرةالشعرا شهر تبریز

لقب

بهجت , شهریار

پیشه

شاعر و ادیب

کتاب‌ها

منظومه حیدربابایه سلام

دیوان سروده‌ها

کلیات اشعار شهریار

تخلص

شهریار

همسر(ها)

عزیزه عمیدخالقی (-۱۳۳۲)

فرزندان

شهرزاد, مریم, هادی

سید محمدحسین بهجت تبریزی (۱۲۸۵-۱۳۶۷) متخلص به شهریار (پیش از آن بهجت) شاعر ایرانی اهل آذربایجان بود که به زبان‌های ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سروده‌است.[۱] وی در تبریز به‌دنیا آمد و بنا به وصیتش در مقبرةالشعرای همین شهر به خاک سپرده شد. در ایران روز درگذشت این شاعر معاصر را «روز شعر و ادب فارسی» نام‌گذاری کرده‌اند.

مهم‌ترین اثر شهریار منظومه حیدربابایه سلام (سلام به حیدربابا) است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به‌شمار می‌رود و شاعر در آن از اصالت و زیبایی‌های روستا یاد کرده‌است. این مجموعه در میان اشعار مدرن قرار گرفته و به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجه شده است. [۲]

شهریار در سرودن انواع گونه‌های شعر فارسی -مانند قصیده، مثنوی، غزل، قطعه، رباعی و شعر نیمایی- نیز تبحر داشته‌است. از جمله غزل‌های معروف او می‌توان به و «آمدی جانم به قربانت» اشاره کرد. شهریار نسبت به علی بن ابی‌طالب ارادتی ویژه داشت و همچنین شیفتگی بسیاری نسبت به حافظ داشته‌است.

مجموعه تلویزیونی شهریار که به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۴ ساخته شده و در آن جلوه‌هایی از زندگی این شاعر به تصویر کشیده شده‌است، در سال ۱۳۸۶ از طریق شبکه دوم سیما به نمایش درآمد و از جانب مردم مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

شهریار در سال ۱۲۸۵ در شهر تبریز متولد شد. دوران کودکی را در روستای -قیش‌قورشاق- و روستای -خشگناب- در بخش تیکمه‌داش شهرستان بستان‌آباد در شرق استان آذربایجان شرقی سپری نمود. پدرش حاج میرآقا بهجت تبریزی نام داشت که در تبریز وکیل بود. پس از پایان سیکل اول متوسطه در تبریز، در سال ۱۳۰۰ برای ادامه تحصیل از تبریز عازم تهران شد و در مدرسه دارالفنون تا سال ۱۳۰۳ و پس از آن در رشته پزشکی ادامه تحصیل داد.

حدود شش ماه پیش از گرفتن مدرک دکتری به‌علت شکست عشقی و ناراحتی خیال و پیش‌آمدهای دیگر ترک تحصیل کرد. پس از سفری چهارساله به خراسان برای کار در اداره ثبت اسناد مشهد و نیشابور، شهریار به تهران بازگشت. در سال ۱۳۱۳ که شهریار در خراسان بود، پدرش حاج میرآقا خشگنابی درگذشت. او به‌سال ۱۳۱۵ در بانک کشاورزی استخدام و پس از مدتی به تبریز منتقل شد. دانشگاه تبریز شهریار را یکی از پاسداران شعر و ادب میهن خواند و عنوان دکترای افتخاری دانشکده ادبیات تبریز را نیز به وی اعطا نمود.

در سال‌های ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۰ اثر مشهور خود -حیدربابایه سلام- را می‌سراید. گفته می‌شود که منظومه حیدربابا به ۹۰ درصد از زبان‌های اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ترجمه و منتشر شده‌است. در تیر ۱۳۳۱ مادرش درمی‌گذرد. در مرداد ۱۳۳۲ به تبریز آمده و با یکی از بستگان خود به‌نام «عزیزه عبدالخالقی» ازدواج می‌کند که حاصل این ازدواج سه فرزند -دو دختر به نام‌های شهرزاد و مریم و یک پسر به نام هادی- می‌شود.

 

شهریار پس از انقلاب ۱۳۵۷ شعرهایی در مدح نظام جمهوری اسلامی و مسئولین آن -از جمله روح‌الله خمینی، سید علی خامنه‌ای و اکبر هاشمی رفسنجانی- سرود. وی در روزهای آخر عمر به‌دلیل بیماری در بیمارستان مهر تهران بستری شد و پس از مرگ در ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ بنا به وصیت خود در مقبرةالشعرای تبریز مدفون گشت.


تاریخ ارسال پست: جمعه 3 مرداد 1393 ساعت: 18:27
برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

حضرت مريم و حضرت يوسف دو مظهر عفاف

جوادي آملي.عبدالله

قرآن کریم در معرفی ملکه عفاف هم تمثیل از مرد می آورد وهم از زن، حال باید دید که آیا مرد در این صحنه عفیفانه تر تجلی نموده، یا زن در این مقام بیان عفیفانه تر آورده است؟

یوسف صدیق سلام الله علیه وحضرت مریم سلام الله علیها مزایای ارزشی فراوانی داشتند که قرآن نقل می کند. اما آنچه در این مبحث مورد توجه است، وجود ملکه عفاف در آنها است. هم یوسف مبتلا شد ودر اثر عفاف، نجات پیدا کرد، وهم مریم امتحان شد ودر پرتو عفاف نجات یافت، مهم این است که عکس العمل هریک از این دو معصوم چگونه بوده است.

هنگامی که وجود مبارک یوسف سلام الله علیه آزمون می شود، قرآن تا این جا تعبیر دارد که می فرماید:

«همت به وهم بها لولا ان رای برهان ربه » (1)

آن زن قصد او کرد واو نیز اگر برهان پروردگار را ندیده بود آهنگ او می کرد.

یعنی سخن در مقام فعل نیست، در مرحله مقدمات هم نیست بلکه در نشئه اهتمام است واین مرحله سوم است. مردا از مرحله اهتمام در این جا، همان است که آن زن مصری، همت گماشت وهمتش در حد تعقیب یوسف... به فعلیت رسید. ولی یوسف صدیق علیه السلام نه تنها مرتکب حرام نشد ونه تنها مقدمات حرام را آماده نکرد، بلکه قصد وهمت وخیال هم در میان نبود. به دلیل این که آیه شریفه، همت وقصد حضرت را تعلیق به چیزی کرد که حاصل نشد وفرمود: «وهم بها لولا ان رای برهان ربه » چون برهان رب را دید، قصد نکرد.

شواهد فراوان دیگری هم هست که ذات اقدس آله از یوسف... به عنوان بنده طاهر ومعصوم یاد کرده است. مثل آن جا که فرمود:

«انه من عبادنا المخلصین » (2)

این صغرای قیاس است، وکبرای قیاس همان است که شیطان گفت: من نسبت به بندگان مخلص تو راه نفوذ ندارم.

الا عبادک منهم المخلصین (3)

بنابراین، به اعتراف شیطان، یوسف صدیق منزه از این گزند بود، چه این که وقتی مفتریان دامن پاک یوسف را متهم کردند، سرانجام اعتراف نمودند وگفتند:

«الان حصص الحق انا راودته عن نفسه » (4)

اکنون حق پدیدار گشت، من، از او کام خواستم.

وذات اقدس اله نیز به نزاهت وقداست یوسف علیه السلام شهادت داد وفرمود:

نه تنها یوسف به طرف بدی نرفت، بلکه بدی به طرف یوسف نرفت، در آن جا که فرمود:

کذلک لنصرف عنه السوء والفحشاء (5)

این گونه بدی وپلیدی را از او برگردانیم.

قرآن نمی گوید: «لنصرفه عن السوء» ، ما او را از گناه باز داشتیم بلکه می گوید: به گناه اجازه ندادیم که به سراغ او برود.

مریم، آموزگار عفت حضرت مریم از لحاظ ملکه عفاف بودن، یاهم سطح یوسف صدیق علیه السلام است که خدا از او به عنوان عبد مخلص یاد کرد وفرمود: انه من عبادنا المخلصین ویا از او بالاتر است.

توضیح مطلب این است که وقتی از عفاف مریم سخن به میان می آید، سخن از همت به وهم بها لولا ان رای برهان ربه نیست. سخن این نیست که اگر مریم، دلیل الهی را مشاهده نمی کرد، مایل بود. بلکه سخن آن است که:

قالت انی اعوذ بالرحمن منک ان کنت تقیا (6)

مریم گفت: اگر پرهیزکاری، از توبه خدای رحمان پناه می برم.

نه تنها خودش میل ندارد، آن فرشته را هم که به صورت بشر متمثل شده، نهی از منکر می کند ومی گوید: اگر تو با تقوایی، دست به این کار نزن. وقتی ذات اقدس اله می فرماید:

فارسلنا الیها روحنا فتمثل لها بشرا سویا (7)

پس روح خود را به سوی او فرستادیم. پس چون بشری خوش اندام بر او نمایان شد.

این گونه ادامه نمی دهد که اگر او دلیل الهی را نمی دید، میل پیدا می کرد وقصد می نمود، بلکه می فرماید: قالت انی اعوذ بالرحمن منک ان کنت تقیا این کلمه ان کنت تقیا به عنوان امر به معروف ونهی از منکر است، یعنی تو بپرهیز. مثل این که ذات اقدس اله به ما می فرماید: این کار را انجام ندهید ان کنتم مؤمنین (8) ما این تعبیر را در قرآن زیاد داریم، که به نوبه خود تعبیر ارشادی وراهنمایی است. یعنی اگر مؤمنید، برابر ایمانتان عمل کنید. در این جا نیز مریم به فرشته متمثل می فرماید: اگر باتقوایی دست به این کار نزن، من که دستم بسته است، تو هم دستت را ببند. آیا این تعبیر لطیف تر از تعبیر یوسف نیست؟ درباره یوسف، ذات اقدس اله فرمود: اگر برهان رب را نمی دید، قصد گناه می کرد، ولی چون برهان رب را دید، قصد نکرد، اما درباره مریم نه تنها نسبت به خودش، سخن از قصد نیست، بلکه فرشته متمثل را نیز از این قصد نهی می کند.

پی نوشت:

1- یوسف، 24.

2- یوسف، 24.

3- حجر، 40.

4- یوسف، 51.

5- یوسف، 42.

6- مریم، 18.

7- مریم، 17.

8- آل عمران، 571.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 2 مرداد 1393 ساعت: 18:19
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم